HOUDINI ile 3 Boyutlu Animasyon Geliştirme

Stanislav Glazov

11 – 18 July 2016

JOIN THE COURSE!

Türkçe bilgi aşağıdadır.

Introduction

This course is oriented to created practical and deep understanding of the concept of procedural workflow in oldest and most powerful software designed on basis of procedural paradigm.
Houdini is 26 years old and the idea behind it is still the most revolutionary in compare to all other 3D tools existing on the market. Using this concept you may improve the speed and complexity of the 3d worlds and effects you are creating, and till 100 times improve the time of correcture of works you done, in case you need it.
Using Houdini Engine – new revolutionary technology you might import Houdini assets as a plugging to a different softwares ( Maya, Unity and Unreal Engine) you using in pipeline and use a whole procedural power inside it.
The course will be helpful for people new to 3D graphics as soon as for people with a big experience in different 3D software, cause anyway it will be need to reformat you brain.
The skill you will get during this course you may use in totally different way, to make a motion graphics, to make a conventional FX for advertising or film production, for video mapping and soon.

Schedule

•    Intro to interface and procedural concept
•    Hardcore intro to geometrical concept of Houdini
•    Modeling tools
•    procedural and conventional animation
•    Basic of shading and rendering
•    Dynamics:
•    Rigid body, fluids, particles and cloth
•    Using dynamic as an iterative modeling tool
•    Digital Assets – you most powerful lifeguard
•    Basics of the programming ( visual and code )
•    Integration to the pipeline ( Rendering, import / export, Houdini Engine)

For detailed info; Course Programme

Software & Tools Info

We will work in Houdini. In order to take a course you need to have a working Houdini Software on your Computer. It works on Windows, Linux or MacOS, but your machine need to have a good OpenGl graphic card ( preferred NVidia geForce or Quadro) DECOL will be providing 6 PCs to with necessary configuration.
You may use Houdini FX, Houdini Indie or Apprentice  license.

Who shall join?

Any of artists who want to improve their performance and experience.

 Genel Bilgi

Uzmanlık seviyesindeki bu eğitim, 3B animasyon alanında sektörde aranan isim olmak isteyenlere göre. Dünyanın önde gelen prodüksiyon şirketlerinin kullandığı yazılım Houdini ile teknik alanda kendinizi geliştirecek, tecrübeli eğitmenimiz Stanislav Glazov’un yaratıcılığıyla besleneceksiniz.

Stanislav Glazov – müzisyen, görsel sanatçı (Berlin, Almanya)

15 yıldır programlamaya dayalı VFX üretimi yapıyor. (Maya API, Python, Houdini)Bayer, MSD, SILA SVETA, onformative, WHITEvoid interactive art & design, Periscope Art Group, ARMA17, Monasterio and Katerholzig müşterilerinden birkaçı. Şu anda generative tasarım çözümleri, ışık şovlarında, video mapping, ses tasarımı/üretimi, etkileşimli enstelasyonlar, motion graphics ve uygulamaları alanlarında uzmanlaşmış Berlin menşeili Licht.Pfad Studio’nun CEO’luğunu yapıyor.Stanislav 2007’den beri aktif olarak eğitim projeleri konusunda görev alıyor. Şu anda Berlin’de farklı işitsel ve görsel teknoloji eğitimleri konularına odaklanmış community tabanlı yeni kültürel bir platform oluşturma konusuyla ilgileniyor.

Ders Programı

• Arayüz tanıtımı ve “Prosedürel Konsept”
• Houdini’nin geometric konseptine ileri seviye giriş
• Modelleme Araçları
• Prosedürel ve Konvansiyonel animasyon
• Temel “shading” ve “rendering”
• Dinamikler
• “Rigid body”, “fluids”, “particles” ve “cloth”
• Dinamikleri “tekrar eden model” olarak kullanma
• Dijital Kaynaklar (Assets)
• Temel Programlama (Görsel ve Kod)
• “Pipeline Entegrasyonu” (Rendering, import & export, Houdini Engine)

Detaylı bilgi için; Kurs Programı

 Yazılım ve Araç Bilgisi

Houdini 3B animasyon yazılımıdır. Yazılımın grafik üretim süreçlerine gösterdiği ayrıcalıklıilgi, onu diğer yazılımlardan ayran özelliğidir. Kurs programı SideFX Houdini ile 3B program üzerinde istikrarlı bir şekilde çalışma yöntemleri üzerinde durur. Kurs programı bütün temel Houdini araçları ve tekniklerini sınırlı zaman dilimi içerisinde gösterecek bir şekilde hazırlanmıştır. Bahsedilen teknikler; modelleme, animasyon, rendering, video compositing için özel efekt üretiminin diğer projelere entegre edilmesini geniş kapsamlı olarak ele alır. Ayrıca Houdini’nin üretim sürecini optimize etmesini sağlayan prosedürsel yaklaşım konusuna da ağırlık verilecektir.

 Kimler Katılabilir?

Performanslarını ve deneyimlerini arttırmak isteyen tüm sanatçıların katılımına açıktır.


Days 8 days
Location Istanbul Bilgi University
Price 2.000 750 TL
Language EN
Hours Total 42
Hours a day 6
 Timing  12:00 – 18:00
Transportation santralistanbul Campus
Click for free shuttle service…